8 סיבות ללמה העסק שלכם חייב אתר אינטרנט

  • ראשי
  • בלוג
  • 8 סיבות ללמה העסק שלכם חייב אתר אינטרנט

אתם בעלי עסק? מתלבטים האם לבנות אתר לעסק שלכם? נחסוך לכם את קריאת המאמר - אתם צריכים אתר. אתר טוב שמעוצב בצורה מקצועית, ידאג לכם ללידים איכותיים, הגדלת בסיס החשיפה, ומיתוג חזק יותר של העסק שלכם.

למרות כל היתרונות שמרוויחים בעזרת אתר לעסק, רבים בעלי העסקים שנוטים לחשוב שאתר לעסק הוא כלי מיותר, ובכל פעם מעלים טענה אחרת למה הם לא צריכים אתר.

שימו לב שהתנהגות הצרכנים משתנה עם הזמן בכדי להתאים לטכנולוגיה הנוכחית הזמינה. העידן הדיגיטלי אינו יוצא מן הכלל, הצרכנים למדו להסתגל ולהתאים את הרגלי החיפוש והחשיפה שלהם לעידן הזה.

עידן האינטרנט והדיגיטל הגיע לחיינו ושינה את הדרך בה כולנו עובדים. צרכנים כעת יודעים שהם יכולים להגיע לכל מה שהם מחפשים באמצעות חיפוש או שיטוט קצר באינטרנט - עד כדי כך ש- 97% מהצרכנים בוחרים למצוא עסק מקומי באמצעות חיפוש באינטרנט. אם אתם רוצים שהם יבחרו בעסק שלכם, אתם צריכים נוכחות באינטרנט - זאת אומרת שאתם צריכים אתר.

עדיין לא משוכנעים?

אין בעיה, הכנו לכם 8 סיבות ללמה העסק שלכם חייב אתר אינטרנט.

סיבה 1: 30% מהצרכנים לא יבחרו בעסק שאין לו אתר אינטרנט

אתר אינטרנט הוא הכלי החזק ביותר שלכם כבעלי עסקים לשיווק. ידעתם למשל שבן אדם ממוצע מבלה 23.6 שעות בשבוע באינטרנט וחמש שעות ביום בסמארטפון שלהם באינטרנט? הנורמה היום הפכה להיות שכל צרכן יחפש נוכחות כלשהי שלכם באינטרנט, ובמידה ואתם לא נמצאים באינטרנט העסק שלכם ייתפס כפחות איכותי ופחות מקצועי. נסו להזכר בעצמכם במקרים שחיפשתם עסקים או חנויות באינטרנט ואיך התרשמתם מהאתר שלהם.

סיבה 2: אנשים מחפשים אתכם ברגעים אלה!

עסק תמיד חייב להיות באותה זירה בה נמצאים הצרכנים, והיום די בטוח לומר שכל הצרכנים נמצאים באינטרנט. יש סיבה למה חברות משקיעות סכומים כבדים מאוד בקידום האתר שלהם בין אם זה באמצעות SEO (קידום האתר בתוצאות החיפוש בצורה אורגנית), קידום ממומן וקידום אופליין.

בכל זאת 97% מהאנשים ניגשים לאינטרנט בכדי למצוא עסקים מקומיים, כאשר 93% מהאנשים מתחילים את התהליך באמצעות מנוע חיפוש (למשל Google).

לפי גוגל, כל יום יש לא פחות 3.5 מליארד שאילתות חיפוש, מה שאומר שסביר להניח שברגעים אלה ממש מישהו מחפש אותכם או את הנישה שלכם ב- Google, ותנחשו איזה עסק מקבל את הלקוחות האלה? לא אתם.

יותר מזה - תארו לכם שמחפשים בדיוק את שם העסק שלכם כי שמעו המלצה מחבר או זכרו את השם שלכם מאיזה פרסום, ואין לכם אתר. מה מקבלים במקרה כזה? את המתחרה שלכם. 

סיבה 3: האינטרקציה המרכזית של לקוחות עם בעלי העסקים היא דרך האתר שלהם

לפי דוח של ה- LSA, לפחות 63% מהצרכנים משתמשים באתר של העסק בכדי למצוא את העסק ובכדי לפנות לעסק. בהחלט נתח מספיק גדול בכדי לא להתעלם ממנו. במיוחד אם משלבים את זה עם העובדה שציינו מקודם ש- 93% מהצרכנים מתחילים את החיפוש שלהם אחר עסקים במנועי חיפוש באינטרנט.

יותר מזה, לפי מחקר של ספר הטלפונים של ארה״ב ו- LSA נמצא כי צרכן ממוצע ניגש לשלושה מקורות שונים לפני שהוא מבצע רכישה באינטרנט, ו- 30% מהם בוחרים ישר בעסק ספיציפי במידה ויש לו אתר.

סיבה 4: אתר מושקע יגדיל את מספר העסקאות עבורכם

רוב בעלי העסקים שאין להם אתר טוענים שאין להם אתר כי העסק שלהם לא קשור לאינטרנט. לרוב שומעים את זה מבעלי עסקים שהם עסקי B2B (עסק מול עסק - עסק שרוב העסקים שלו מתבצעים מול עסקים אחרים), העסקים התעשייתים והיצרנים.

אך האם ידעתם ש- 75% מצרכני ה- B2B אומרים שתוכן דיגיטלי שנמצא באתר משפיע במידה רבה על ההחלטות העסקיות שלהם, ו- 62% טענו כי הם יסגרו עסקה רק על בסיס המידע שנמצא באתר.

בממוצע, צרכן של B2B יבצע 12 חיפושים אונליין לפני שהוא יחליט מאיזה ספק לרכוש, כמו כן הצרכן יעבור כ- 57% מתהליך הרכישה באינטרנט לפני שהוא ישקול לפנות לנציג מכירות של הספק. בנוסף, לפחות חצי מהצרכנים האלה מצפים מהאתר של הספק להיות ערוץ מידע אמין ומועיל, ולפחות שליש בונים על האתר של הספק כמקור המידע היחיד.

סיבה 5: כ- 75% מהצרכנים מודים שהם שופטים את איכות העסק לפי עיצוב האתר שלהם

אם אין לכם אתר הצרכנים יבטחו בעסק שלכם פחות. במחקר שבוצע בשנת 2018 נמצא כי 75% מהאנשים הודו כי הם שופטים את אמינות ואיכות העסק לפי עיצוב אתר האינטרנט של העסק.

יותר סביר שאנשים יעשו עסקים עם עסקים שהם סומכים עליהם, ואתר האינטרנט הוא הפרמטר הראשון שהם בוחנים כדי לקבוע את אמינות העסק.

מחקרים נוספים מראים שלכל אתר יש כ- 10 שניות להשאיר רושם חיובי על הגולש ולהעביר את המסר העיקרי. לכן חשוב לדאוג שהמסר שלכם ברור עוד מההתחלה ושהאתר שלכם משאיר רושם חיובי בעזרת תמונות או תוכן מעניין.

סיבה 6: אתם צריכים לענות על שאלות בסיסיות במהירות

זה נכון במיוחד עבור עסקים שעובדים במודל B2B. אחת הסיבות שגולשים מגיעים לאתר שלכם היא בשביל למצוא תשובות לשאלות שלהם, או שיש נושא שהם רוצים לחקור עליו או להבין אותו יותר לעומק. מה שאומר שכל גולש אמור להפיק תשובות ללפחות 3 שאלות בסיסיות תוך 3 שניות מרגע הכניסה לאתר.

  • מי אתם?
  • מה אתם מציעים?
  • איך אני יוצר איתכם קשר?

חלק ממאפייני העידן הדיגיטלי בו אנחנו חיים היום הוא שאנחנו מצפים לתשובות מהרגע להרגע, או שתספק לי תשובה עכשיו או שאני אחפש את התשובה במקום אחר. גולש שלמד מהאתר שלכם מה שעות הפתיחה או הפעילות הוא גולש שלא יטריח אתכם בשיחת טלפון רק כדי לדעת את זה. 

בנוסף, גולש שמצא שאתם מקור ידע איכותי בתחום שלכם נוטה להאמין בכם ולראות עוד תכנים שלכם. 

סיבה 7: זה יעזור לכם להגיע לליגה של הגדולים

אתם כבר יודעים שכל העסקים הגדולים בתחום שלכם יש אתר, אז למה שלכם לא יהיה? למה להשאיר להם את היתרון הזה?

עסקים קטנים רבים הצליחו להגיע (ואפילו לעקוף) את העסקים הגדולים שבתחום שלהם באמצעות אתר אינטרנט מוצלח, במיוחד אם האתר מתקדם למקומות ראשונים במנועי חיפוש. ניתן יחסית בקלות להתקדם במילות חיפוש יותר ספציפיות ועדיין להגיע לקהל רחב של אנשים.

אתר הוא השקעה לעתיד: תכנים שתכתבו לעולם לא יעלמו ויופיעו כל הזמן בגוגל ובמנועי החיפוש. 

בניגוד לקידום ממומן, אתר בעל תוכן הוא נכס שתמיד ישאר איתכם וימשיך להיות רלוונטי ואיכותי.  

סיבה 8: הרשתות החברתיות הופכות להיות פחות ופחות איכותיות

חשבתם שאם יש לכם דף פייסבוק אז אתם מסודרים ולא צריכים אתר? תחשבו שוב.

כל עסק נמצא היום, בפייסבוק, בדיוק כמוכם. לכן, צריכים אתר, גם אם יש לכם דף פייסבוק.

ונחשו מה? עם הזמן זה הופך להיות קשה יותר ויותר לעסקים להגיע לקהל שלהם באמצעות הפלטפורמה. למשל תוך שבוע מאז העדכון האחרון שפייסבוק הכניסו לאלגוריתמים שלהם נצפתה יריד חדה בחשיפה האורגנית של העסקים בפייסבוק (ולא שהיא הייתה בשמיים לפני זה).

לא מספיק לכם? דוח מראה שבשנת 2018 אנשים בילו 50 מליון שעות פחות בפייסבוק לעומת שנת 2017.

אל תבינו אותנו לא נכון, רשתות חברתיות בהחלט יכולות לעזור לכם להגדיל את העסק, אך בהחלט אין להתבסס רק על ערוץ זה כערוץ שיווק וחשיפה.

דף פייסבוק ללא אתר לא נראה איכותי בעיני הגולשים. גולשי פייסבוק מוצפים בתכנים  מכל כיוון כך שקשה להם לשים לב דווקא לפרסום שלכם. 

בנוסף, קהל הלידים שמגיע מפייסבוק הוא פחות איכותי כי רובם פשוט נתקלו בפוסט שלכם, ולאו דווקא חיפשו משהו שקשור אליכם.  

לסיכום

העסק שלכם בהחלט צריך אתר, בלי קשר לנושא העסק שלכם. תהליך בניית אתר כבר לא תהליך מסובך או יקר כמו שהיה פעם ויש הרבה פרילנסרים, חברות בניית אתרים שישמחו לעמוד לצדכם ולבנות לכם אתר מקצועי.

ובמידה ונתקלתם במאמר או בטענה שסותרת את המאמר הזה, נשמח אם תשלחו לנו אותו בכתובת [email protected] ואנו נדאג להסביר לכם מה לא בסדר בו.

אל תוותרו על היכולת שלכם להיות מעל המתחרים שלכם. זה פשוט, זה מהיר וזה זול!

הרשם בעצמך הרשם על ידי נציג