6 דברים שלא ידעתם על קניות באינטרנט

  • ראשי
  • בלוג
  • 6 דברים שלא ידעתם על קניות באינטרנט

אין כמו הנוחות של קניות באינטרנט. בלחיצת כפתור כל מה שצריך מגיע, ועם שליח עד הבית. בעידן הטכנולוגי שבו אנחנו חיים קניות באינטרנט הופכות יותר ויותר לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, עם חברות כמו Amazon ו-Ali Express שהפכו חלק בלתי נפרד מהשגרה שלנו ושל הילדים שלנו. 

קניות באינטרנט מגלגלות טריליונים לשנה (ב-2018 צפו שהשנה 3.5 טריליון דולר יגרפו רק מקניות באינטרנט). עם מעל 40% קונים אונליין, קניות באינטרנט כבר נחשבות דרך שגרתית לקנות מוצרים לפחות כמו ללכת לחנות ולקנות מה שצריך.

אף אחד לא נולד עם כל הידע הנחוץ כדי לדעת איך לשווק באינטרנט. אז הנה כמה עובדות שירעננו לכם את הפרספקטיבה על קניות באינטרנט.

מוזמנים להתרשם מהנתונים ולהסיק מסקנות.

1. רשתות חברתיות משפיעות על מה שאנחנו קונים באינטרנט

מי מאיתנו לא ראה את הפרסומות בפייסבוק ובאינסטגרם. נראה שזה אפקטיבי:

מסתבר שכ-46% מהמשתמשים מסתמכים על רשתות חברתיות בקניית מוצר באינטרנט. לכן בפעם הבאה שתרצו למכור מוצר באינטרנט, היינו ממליצים לנסות לדחוף אותו כמה שיותר דרך הרשתות החברתיות כדי לקבל חשיפה ואת התמיכה של הרשת החברתית במוצר. 

באתר המכירות Zappo למשל, על כל מודעה ברשת חברתית מרוויחים כסף. לכל מודעה בממוצע מ-pinterest מרוויחים 0.75 דולר, מפייסבוק 2.08 דולר ומטוויטר רווח נאה של 33.66 דולר למודעה!

2. כדאי ליצור מודל של הלקוח שהייתם רוצים להביא

איזה סוג לקוחות הייתם רוצים למשוך לאתר שלכם? בימינו ליצור מודל ללקוח שאתם רוצים זה נחוץ, לפחות כמו לעשות סקר שוק. ככל שתדעו יותר טוב איזה לקוח אתם מחפשים יהיה לכם יותר קל להגיע אליו ולאוכלוסייה שלו.

בין היתר, הנה כמה תכונות שכדאי להתייחס אליהם:

גיל ומגדר: תסכימו איתנו שיש הבדל משמעותי בין מכירה לבנים מתבגרים לבין נשים בשנות ה-60 לחייהן.

מיקום: הרבה פעמים שיווק לאיזור מסויים עוזר להגיע למי שרוצים ולמקד את השיווק של המוצר להיכן שהוא רלוונטי.

השכלה: הרבה פעמים זה משנה אם מכוונים למכנה המשותף הנמוך ביותר או אל קהל יעד בעל יותר ידע אקדמי.

הכנסה ממוצעת: ההכנסה של קהל היעד יכולה מאוד להשפיע על הדרך שצריך לשווק את המוצר.

אורח חיים ואמונות: גורם מכריע הוא לדבר עם הלקוח בשפה שהוא מבין. אם נדע יותר על אורח החיים, האמונות והשגרה של הלקוחות, יהיה לנו יותר קל לדבר איתם בצורה שתגיע אליהם.

3. תוכן איכותי ומקורי יגרום לכם להיות ייחודיים

תוכן מקורי ואיכותי באתר שלכם משפיע על יכולת השיווק שלכם ועוזר לכם להתבלט. כיום כ-60% מהמשווקים כבר תפסו את הרעיון הזה, ויוצרים לפחות פוסט ביום של תוכן מקורי ואיכותי.

אם יצא לכם להתעסק קצת בשיווק, אולי שמתם לב שהרבה מהלקוחות בימינו קצת מאסו בדרכי השיווק המסורתיות והיו מעדיפים לשמוע מישהו מדבר על משהו אותנטי שהוא מבין בו. 

בעידן שבו תוכן מקורי ואיכותי הוא מוערך והמשתמשים מעוניינים לדעת כמה שיותר, חשוב לדעת איך ליצור משהו שהלקוח יחשוב לאיכותי. נתונים סטטיסטים, עובדות מוכחות והתייחסות לכל הצדדים שיש לנושא שבחרתם ליצור עליו תוכן יעזרו לכם ליצור תוכן שיעשיר את הלקוח במידע ולמשוך אותו.

אם אתם כותבים, כדאי שתדעו איך לכתוב בצורה שתשאיר את הלקוח מעוניין ולא תתיש אותו. חלוקה לפסקאות והמנעות מגושי מידע ארוכים מדיי, למשל, ישאירו את הכתיבה שלכם עניינית ואת תשומת הלב של הקורא במה כתבתם.

עוד על איך לבנות אתר בצורה שתמשוך לקוחות אפשר למצוא בפוסט Shut Up And Take My Money.

4. אמרתם קניות באינטרנט? אמרתם טלפונים

נזכרתם פתאום ביום ההולדת של האחיין? נשבר לכם מגן המסך ורוצים להזמין אחד חדש לפני שתשכחו?

בעידן האפליקציות והסמארטפונים, קניות באינטרנט מעולם לא היו נגישות יותר. כבר ב-2014 נמצא שמעל 50% מהקניות באינטרנט מתבצעות דרך הניידים.

לכן חשוב לוודא שלאתר שלכם יש תאימות מלאה עם המכשירים הניידים ושאפשר לקנות דרכו גם מהטלפון הנייד בלי להסתבך.

יש לכם ווידג'ט למסך הבית או אפליקציה? אתם עוד יותר ביתרון (תחשבו כמה פעמים המשתמש רואה את הלוגו שלכם אם אתם נמצאים על מסך הבית שלו בנייד).

5. אנשים קונים באינטרנט כי זה מאפשר להם יותר

אמרתם קניות באינטרנט? אמרתם חסכון בזמן. 

אין צורך לעמוד בתור לקופה. הרי במקום להיכנס ל-30 חנויות ולשאול בכולן על מוצר מסויים, אפשר פשוט להסתכל באתר של השוואת מחירים. ואם פתאום אתם רוצים את החולצה של הלהקה שאתם אוהבים ואין אותה בשום חנות בארץ? בטוח שיש אותה באינטרנט לקנייה, וסביר להניח שבמחיר זול יותר ממה שמשלמים היום על חולצות שכאלה בארץ. 

הרבה פעמים אנשים קונים באינטרנט כי יוצא שזה יותר נוח ויותר משתלם. ממילא רבים מאיתנו מעדיפים לחקור על המוצר שאנחנו קונים באינטרנט לפני שאנחנו קונים אותו. ואם המשלוח מהיר וחינמי, רוב הסיכויים שהקונה יעדיף לקנות באינטרנט.

יש גם מי שרואה מוצר בחנות ובמקום לקנות אותו בחנות, מוצא דיל משתלם יותר אונליין ומזמין שם. 

עם כ-40% משתמשים בכרטיסי אשראי באינטרנט ועוד כ-35% משתמשי paypal, היום קבלת אשראי הוא חלק בלתי נפרד מקניות אונליין.

מכל הסיבות האלה, אתר לקניות באינטרנט חייב להיות מהיר, נוח,  מאפשר משלוחים ותשלומים בכרטיסי אשראי

אין לכם עדיין אתר אינטרנט? לחצו כאן וקבלו אתר עוד היום!

6. העולם שייך לצעירים ולנשים?

אולי תתפלאו לשמוע, אבל מסתבר שבארה״ב 60% מהכסף המבוזבז באינטרנט הוא ע״י נשים. בנוסף, אנשים בגילאי 18-34 מהווים נתח השוק האינטרנטי הרחב ביותר, עם ממוצע של כ-2000 דולר לשנה שהם מבזבזים באינטרנט. 

עם זאת, נראה שגברים מעדיפים לקנות באינטרנט. בארה״ב 40% מהגברים אמרו שהם היו מעדיפים לקנות הכל דרך האינטרנט במקום דרך החנויות אם זה היה אפשרי, לעומת 33% בלבד מנשים באותו הגיל.

עם נתונים כאלה כדאי לקחת בחשבון שייתכן כי האוכלוסיות הללו יהיו הראשונות שיתקלו באתר שלכם. בנו את האתר כך שצעיר שיתקל בו ימצא אותו אטרקטיבי, וודאו שגם גברים וגם נשים יימשכו לאתר שלכם.

לסיכום

הרבה מאוד כסף מתבזבז על קניות באינטרנט, ומי שיודע לבנות את אתר המכירות שלו ולשווק אותו באמצעים הנכונים - מרוויח. כדאי לשים דגש על קהל היעד, כדאי לפרסם את האתר ברשתות החברתיות, והיינו אומרים שממש חובה לוודא שלאתר שלכם יש אפשרות לקבל כרטיסי אשראי ולהיות מותאם למכשירים הניידים. 

ככל שתהיו יותר מקוריים ונגישים, תוכלו למשוך יותר לקוחות לאתר.

הרשם בעצמך הרשם על ידי נציג