5 דרכים לקידום העסק שלכם

בעלי עסקים רבים במיוחד עסקים חדשים, מתקשים לקדם את העסק שלהם בעידן הדיגיטלי. מדריך זה יתן לכם 5 דרכים לקידום העסק שלכם בפשטות, בזול.

  1. עצבו לוגו זכיר שתשתמשו בו בכל מקום

    כבעלי עסקים, יש לכם אינטרס שהמותג שלכם יהיה זכיר וקליט. דבר שיגרום לקהל הלקוחות שלכם להזכר בכם בכל פעם שהם נתקלים במוצר או בשירות דומה למה שאתם מספקים.

    למשל, במידה ויש לכם חנות לאוכל לכלבים עם לוגו ורוד,  ולקוח פוטנציאלי נקלע למצב שהוא חייב לקנות אוכל לכלב שלו בדחיפות, אז סביר להניח שהוא יחשוב לעצמו ״אולי אני אקפוץ לחנות עם הלוגו הורוד שראיתי לא מזמן״.
  2. להכיר אנשים - ללכת לכנסים ולפגישות ולדבר עם אנשים

    פגישת מומחים מהתחום שלכם או מתחום שקשור לתחום שלכם יכול להוות לכם כלי עוצמתי במיוחד לקידום העסק שלכם.

    מפגשים כאלה יכולים לתת לכם הזמדנות להכיר את המתחרים שלכם ולממוד את מה שהם עושים,  לקבל הפניות של לקוחות פוטנציאלים, בניית קשרים עסקיים עם עסקים אחרים, וגם להגדיל את החשיפה של העסק שלכם.

    תוכלו לפגוש אנשים כאלה בהרבה מאורעים כמו למשל:
    - כנסי מפתחים או מהנדסים כאלה או אחרים
    - אירועי השקה של מוצרים שונים מהתחום
    - מפגשי היכרות יזומים

    בזמן הפגישה חשוב להציג את עצמכם לכמה שיותר אנשים ותסבירו להם על העסק שלכם, דאגו לשאול את השאלות הנכונות  שירשימו את האחרים כי בפגישות אלה אתם יכולים גם ללמוד דברים חדשים ולא רק להציג את עצמכם וכמובן דאגו להצטייד בכרטיסי ביקור אותם תוכלו לחלק למשתתפים.
  3. פרסום

    הנקודה הכי ברורה מאליו במאמר זה. ברור שאם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם אז אתם צריכים לשקול לפרסם אותו בכמה מדיות שונות, כמו למשל אונליין, או בדרכים ישנות (אך טובות) כמו פליירים או מודעה בעיתון.

    הבעיה שהיום יש כלכך הרבה מדיות שונות לפרסום ואת כולן צריך ללמוד, דבר אשר מקשה, במיוחד על עסקים חדשים, לפרסם את העסק שלהם.
    דרך טובה להתחיל בפרסום היא באמצעות פירוט כל רעיונות הפרסום במדיות השונות שעולים לכם לראש, כמו למשל:
  • רעיונות לפרסום בגוגל
  • רעיונות לפרסום בפייסבוק
  • רעיונות לפרסום בעיתון
  • רעיונות לפרסום בפליירים
  • רעיונות לפרסום באינסטגרם

    רשמו בין 10 ל- 20 רעיונות, ולאחר מכן סננו כך שתשארו רק עם 5 שבעיניכם יכולים לקדם את העסק שלכם כמה שיותר (בשלב זה מאוד רצוי להעזר בשותף או במישהו שאתם סומכים על הדעות שלו).

    לאחר שסיננתם, אתם צריכים להתמקד בפרסום ב-5 הרעיונות הנבחרים בכל הכוח. ולבחון את התוצאות, לאחר קבלת התוצאות ניתן לשקול לצמצם את ערוצי הפרסום אפילו עוד יותר לערוצים המצליחים ביותר.

    במידה ולא הצלחתם, תוכלו לחזור על כל השלב הזה מההתחלה ולסנן רעיונות אחרים הפעם.
  1. שיתופי פעולה

    חשוב לזכור שאתם לא בעלי העסקים היחידים, וכמוכם יש עוד הרבה בעלי עסקים, כאשר לכולם יש אינטרס משותף בוהק אחד, והוא להצליח וכמה שיותר. כאשר לא פעם יוצא מצב שבאמצעות שיתוף פעולה פשוט שני העסקים יכולים להרוויח ולהתקדם.

    לדוגמא, חברה לבניית אתרים יכולה להציע שיתוף פעולה עם חברה לעיצוב גרפיקה לעסקים, כך שברגע שלקוח מגיע לחברת בניית האתרים אז החברה תציע את שירותי העיצוב של חברת העיצוב ולהפך. 
  2. רשת חברתית

    היום הרשתות החברתיות הפכו להיות חלק מרכזי ואינטגרלי מהחיים שלנו, כך שבעת קידום העסק שלכם אתם לא יכולים להתעלם מהקיום שלהן.

    כל עסק חייב להחזיק לפחות דף פייסבוק עסקי, פעיל ומלא בפרטים, בנוסף לזה ניתן להשתמש בפרסום הממומן שמציעים פייסבוק (או כל רשת חברתית אחרת, כמו אינסטגרם).

  3. בונוס: הציעו דברים בחינם

    כולנו אוהבים דברים בחינם, וברגע שאנו שומעים שמחלקים איפשהו מתנה, קופון או מבצע אז אנחנו ישר מקשיבים ומנסים להבין אם זה תקף לנו.

    לא חייבים לתת דברים יקרים או רבים בחינם, ניתן לעשות זאת בפשטות ובזול, למשל כל מי שיקנה שק אוכל לכלב יקבל במתנה בקבוק שתיה נייד לכלב או כל מתנה אחרת שתדאג לצרוב את המותג שלכת בתודעת הלקוח ובפעם הבאה שירצה לקנות אוכל לכלב שלו הוא ישר יחשוב עליכם.
הרשם בעצמך הרשם על ידי נציג