איך לקדם את העסק שלך בזול ובמהירות (מעודכן ל-2019)

איך לקדם את העסק שלך בזול ובמהירות (מעודכן ל-2019)

רוב בעלי העסקים מוטרדים מקידום העסק שלהם. חלק מנסים להתניע עסק חדש, לחלק יש כבר בסיס לקוחות יציב אבל מחפשים לפתח את העסק שלהם. 

אסור לעסק לעמוד במקום, עסק שההכנסות שלו נשארות אותו דבר ולא מתקדמות קדימה הוא למעשה עסק שהולך אחורה, כי בינתיים המתחרים כן מתקדמים ומשקיעים המון זמן וכסף בשיווק ובקידום העסק שלהם. 

ישנם עסקים רבים שמזניחים את תחום הקידום כי פשוט אין זמן. המטלה הזו נדחית מיום ליום ובלי תכנית ברורה של מה אפשר לעשות כדי לקדם את העסק קשה להבין מאיפה בכלל להתחיל. 

חלק מזניחים את נושא הקידום כי אין להם אפשרויות, כל שקל נספר וקשה להתחייב להוצאות הכבדות של קידום ופרסום עסק. 

לא מעט עסקים נכוו בעבר מחברות שיווק או פרסום שלא הביאו להם לידים (לקוחות פונטציאליים / מתעניינים), או גבו מחיר גבוה מידי, או שפשוט היו לא מרוצים. לכן הרבה נטשו את התחום הזה וסומכים על כך שהקידום יקרה עבורם מפה לאוזן - אם אנשים מרוצים מהעבודה שלך או מהמוצרים שלך הם פשוט ימליצו לאחרים, זה פשוט, לא? 

 

קידום עסק בפועל 

למעשה זה לא כל כך פשוט. קמפיין שיווקי הוא לא מדע מדוייק, צריך להתאים אותו לכל תחום ולעשות ניסוי וטעייה. לאף אחד אין את המתכון המנצח להטיס כל עסק או חברה. גם בעלי מספר עסקים בתחומים שונים מנסים מחדש עבור כל עסק. 

אפשר כמובן לקחת מומחה שיעשה את זה עבורכם, וזה בהחלט מומלץ, אך פתרון זה הוא יחסית יקר, והמאמר הזה עוסק בקידום עסק בזול ובמהירות. 

 

אז מה אפשר לעשות על מנת לקדם את העסק שלי בזול ובמהירות? 

נפתח בעובדה שאין קסמים: כדי להתקדם יש צורך להשקיע. אין כאן טיפ שיביא לכם עשרות או מאות לקוחות תוך כמה דקות/שעות. 

 

  1. שיווק באמצעות תוכן (מערכת בלוג או מאמרים) 

    ניתן להקים אתר או בלוג לעסק על מנת לפרסם בו תוכן שקשור בתחום שלכם. איך זה יכול לעזור לכם? זה יכול למתג אתכם כמביני עיניין בתחום שלכם, להראות סמכות ומקצועיות בפני כל מי שיחפש אתכם בגוגל או יתקל בכם באינטרנט, בפורומים או ברשתות החברתיות. התוכן גם מתקדם לו אט - אט בגוגל (מהר יותר ככל שהוא יותר איכותי ותחרותי). תוכן שכתבתם נשאר לנצח, בניגוד למודעות ממומנות, ותמיד יככב במילות חיפוש מסוימות - ככה שזו בהחלט השקעה משתלמת לטווח הקצר והארוך, ביחוד לאור העלות המזערית (או חינם). אם אין לכם בכלל זמן, אפשר גם לשלם לכותב תוכן שיכתוב עבורכם את הכתבות.
  2. פרסום ברשתות חברתיות

    גם הסעיף הזה יכול להיות בחינם או בעלות נמוכה יחסית של אדם שיפרסם עבורכם. כדאי לפתוח דף עסקי ולדאוג שיהיה חי, לעדכן את הגולשים בשירותים או מוצרים חדשים שאתם מוציאים, לשתף איתם בדיחות ודברים נחמדים ובכלל לדאוג שיהיה להם נחמד לראות את הפוסטים מכם. כאן גם ניתן להתחבר לסעיף הקודם, ואם אתם כותבים תכנים ניתן ורצוי לפרסם אותם ברשתות החברתיות בהן אתם פעילים ובהן קהל היעד שלכם פעיל. 
  3. פעילות בקהילות בתחום שלכם

    אין חשיפה טובה יותר ומקצועית יותר מלענות לאנשים על שאלות בתחום שלכם. עזרה לאנשים היא תמיד מבורכת, וגם יתכן שאותו אדם שעזרתם לו יפנה לשירותיכם בתשלום. שנית, גולשי הקהילה יתחילו להכיר את שם העסק ואת המותג שלכם (למשל אפשר לשים בתמונה שלכם את לוגו העסק אם יש לכם), ותרוויחו חשיפה בחינם. בנוסף, יתכן שאנשים יתרשמו מהמקצועיות שלכם או מהנוכחות הקבועה והמועילה שלכם בקהילות בתחום וימליצו עליכם לאחרים שמבקשים המלצה לשירות בתחום. 

  4. שליחת הודעות מייל או סמסים

    ניתן לאסוף עם הזמן רשימת פלאפונים או מיילים ולשלוח להם מידי פעם עדכונים, תזכורות או כל דבר שיזכיר להם לחזור להשתמש בשירות שלכם או לרכוש אצלכם שוב. 

  5. לחבור לעסקים אחרים - שיתוף פעולה

    שיטה נוספת שהיא בדרך כלל זולה ולפעמים גם ללא עלות, ויכולה להביא לחשיפה גדולה ומהירה היא לעשות דיל עם עסקים אחרים. חשבו על עסק שעובד בתחום המשיק לתחום שלכם, או נותן שירות משלים. ניתן לחשוב גם על עסקים בתחום שירות שונה לגמרי משלכם, אך מכוונים לאותו קהל יעד שאתם מכוונים אליו. במקרה כזה ניתן לקבוע עסקה שבה כל אחד מהצדדים יכול להרוויח חשיפה בזול. 

 

לסיכום, אלה כמה דרכים לקידום העסק במינימום השקעה כלכלית, שיביאו לצמיחה מהירה של העסק. 

הכתבה הזו מעודכנת לשנת 2019, וכפי שניתן לראות חלק מהשיטות מתבססות על ידע טכנולוגי מסוים. 

אנחנו פתוחים לתמיכה או יעוץ בתחום, תוכלו תמיד לפנות אלינו כאן באתר בכל בקשה או שאלה. 

תגובות

הרשם בעצמך הרשם על ידי נציג