הסיפור של האינטרנט הסרבן ולמה כשמגיע? מגיע

הסיפור של האינטרנט הסרבן ולמה כשמגיע? מגיע

כולם מכירים את זה איך באמצע הקטע הכי מותח באמצע הסדרה שאתה אוהב פתאום הפריים נתקע ומסרב להמשיך, ולמרות שאתה מנסה לשכנע אותו להיות נחמד ולתת לך לראות את המספר דקות הבאות הוא נשאר עקשן ומסרב לשתף פעולה. או מכירים את המקרה של משחק מרובה משתתפים און-ליין: פתאום הכל נתקע ואתה מפסיד סתם? במקרים כאלה אתה באי רצון עושה הפעלה מחדש לראוטר ומחזיק אצבעות ומקווה שיעבור בשלום ותוכל לראות סוף סוף את הקטע הכי מותח, וזה אם אתה בכלל יודע לעשות את זה. חלק מאיתנו פשוט מחכים עד יעבור זעם... לרוב הריסטרט הזה אכן פותר את הבעיה, ואתה באנחת רווחה חוזר לצפות בסרט / סדרה  / משחק מרובה משתתפים, ומרגיש כמו לפחות איזה האקר או איש IT מוצלח במיוחד….
אבל מה קורה כשזה לא עוזר ? מה עכשיו? מה עושים? 

אתה מתחיל לבדוק שהכל מחובר כמו שצריך וכמובן כמו להרגיז הכל מחובר כמו שאתה זוכר אבל האינטרנט כמו ילד עקשן פשוט מסרב לחזור.

במקרה כזה אתה מחליט הגיע הזמן להפעיל את התותחים הכבדים באמת ומתקשר לתמיכה הטכנית של ספק האינטרנט שלך.

אני לא יודע מה איתכם אבל אני לא אוהב לדבר עם החבר׳ה האלה - אני לא מבין מה הם אומרים לי! הם מתחילים לשכנע אותי שהכל בסדר אבל אני מתעקש איך זה שהכל בסדר אם אין לי אינטרנט הרי לפני רגע היה.

בתמיכה של ספקי האינטרנט הגדולים אתה מחכה בסבלנות שיגיע תורך ואז מתחילים לשאול אותך סדרה  של שאלות מוכנות מראש כזה שיש להם ואתה אומר ״אבל כבר אמרתי לכם בהתחלה שזה לא המצב״. אם יש לך מזל ונפלת על תומך מנוסה וותיק הוא מסדר לך את התקלה בכמה דקות ואם לא - אכלת אותה - עכשיו טירטורים מהסוג ״תשמע זה לא אנחנו זה התשתית״ וזה לא עוזר שאתה אומר להם אבל לפני שניה זה עבד.

אחרי ששבעתי מהתותחים הכבדים של הספקיות הגדולות ניסיתי חלק מספקי האינטרנט הקטנות. מסתבר ששם המצב הרבה יותר גרוע. ברוב המקרים הגעתי לתומך שלא ידע מה לעשות איתי ואחרי התייעצות של כמה דקות החליט לשלוח לי טכנאי הביתה - ברוב המקרים על חשבוני, שגילה מה שידעתי מלכתחילה שהכל אצלי תקין.

 

חבר שמע אותי מקטר אמר מה קרה לך תעבור ל- INET החברה האלה תותחים באמת, פעם קרה לי דבר כזה מיד סדרו לי הכל.
אמרתי בטח הוא עובד עלי INET זה חברה לא כזו גדולה ולא שמעתי עליה, אז איך יכול להיות שהם כאלה תותחים?
אחרי קצת מחשבה אמרתי לעצמי: מה יש להפסיד מקסימום אני עובר מהם!


וכך באמת עברתי ל- INET ואחרי כמה זמן הקארמה באה לבקר שוב בקטע הכי מותח בסדרה שלי, בערב כשאני כל כך עייף אחרי העבודה - האינטרנט מחליט לעשות שביתה.
אני כמובן מפעיל את כל הידע והניסיון שיש לי אבל הוא נשאר עקשן ולא מוותר בלית ברירה אני מתקשר לתמיכה שלהם.
עונה לי תומך שלהם ואני מסביר שבדיוק בקטע הכי מותח בסדרה האינטרנט מסרב לשתף פעולה ולאפשר לי לראות את הסוף הוא אומר לי שניה אחת בבקשה אני צריך לבדוק את החיבור מהצד שלי אחרי כמה דקות הוא אומר לי חדשות טובות מהצד שלי זה נראה טוב. אני כבר למוד ניסיון מתעצבן ואומר לו ״מה חדשות טובות בזה?״.

הוא מתעקש להרגיע אותי ומנחה אותי לבדוק כמה דברים אני אומר לו תשמע זה עבד לפני דקה הוא לא מוותר ואומר  לי תשמע בו נעשה ריסט לראוטר ואני כבר בראש לי חושב הלכה הסדרה אבל זורם עושה לפי ההנחיות שלו ריסט לראוטר ומבצע את הפעולות שהוא אומר לי ואז אני שומע אותו אומר ״או עכשיו אני רואה אותך!״. אני כבר נכנס לסרטים מה קרה עכשיו ומתחיל לחפש מצלמות ושואל ״מה אתה רואה?״ והוא עונה בחיוך ״אני רואה את הראוטר שלך מתחבר״. אני ממשיך ושואל ״וזה טוב?״ הוא אומר ״מצוין תן לי עוד דקה בבקשה״ , תוך כדי זה אני רואה שהאינטרנט מתחיל לעשות סימני חיים ואחרי כמה שניות הסדרה שלי ממשיכה מאותו מקום שהפסיקה באמצע המתח ואני כבר שכחתי שהוא על הקו…
פתאום הוא בסבלנות אומר לי ״אני מבין לפי השקט שהאינטרנט חזר״ ואני משיב כשדעתי מוסחת ״אהה כן תודה רבה״ ומנתק את השיחה

.
אחרי שנגמר הפרק אני קולט פתאום שכל התהליך ארך בסך הכל כעשר דקות - אני מתקשר שוב לתמיכה ומבקש לדבר עם האחראי עונה לי בחור מנומס ושואל ״מה הבעיה אני יכול לעזור במשהו?״ אני מתחיל ואומר ״תשמע התקשרתי מקודם הייתה לי בעיה ואחד התומכים שלך טיפל בי״, הוא שואל מיד ״הכל בסדר הבעיה נפתרה?״ ואני עונה ״כן, תשמע, עברתי מספיק ספקי אינטרנט אבל שירות כזה מקצועי ענייני ואדיב ומהיר לא קיבלתי, זה שהוא לא הסתפק ב-׳הכול תקין מהצד שלי׳ - הוא נשאר איתי על הקו ועזר לי לפתור את הבעיה בסבלנות וסבל את העצבים שלי עד שהאינטרנט חזר לעבוד כמו שצריך ועל זה אני רוצה לומר שאפו״.
ואז האחראי ענה לי ״תודה רבה שהתקשרת שוב לתת משוב חיובי על עובד אנחנו מאוד מקפידים בנושא השירות והתמיכה הטכנית ולשמוע שהתומכים אכן עושים את העבודה שלהם כמו שצריך מאוד מחמם את הלב. נשמח אם תוכל לשתף את החוויה שלך עם חברים״.
אני מנתק וחושב לעצמי החבר שלי באמת צדק INET  באמת תותחים ככה זה כשתמיכה ושירות כמו שצריך נמצא ממש ב- DNA של החברה הלקוח מרוויח. אז לבקשתך מ׳ האחראי באיינט, הנה שיתפתי את החברים שלי. 
אנחנו תמיד יודעים לכעוס ולתת ביקורת שלילית ולתקוף את החברות שמרגיזות אותנו אבל לא תמיד יודעים לפרגן ולכתוב גם ביקורת טובה כשמגיע. אבל מבחינתי: כשמגיע - מגיע. אז הנה לכם מילה טובה על כל העזרה והיחס המעולה. 

 

תגובות

הרשם בעצמך הרשם על ידי נציג