כללים לניסוח הסכמים לעסקים קטנים

כללים לניסוח הסכמים לעסקים קטנים

כלכלת העולם והמסחר נשענים על ההסכמה כי חוזים יש לקיים, האינטרס הכלכלי הוא שלא ניתן יהיה לבטל חוזים בקלות וכי המפר צפוי לסנקציות חריפות שימנעו ממנו לעשות זאת.

הרבה עסקים קטנים ובינוניים חוששים מחוזים שמא זה יבהיל את הלקוחות, הספקים או העובדים ולכן נמנעים לעשות זאת. אולם חוזה הוא קריטי לכל עסק על מנת שלא ימצא בעל עסק את עצמו במצבים בהם הוא לא מוגן או שיאלץ לתת שירות מעל ומעבר ולמה שהתכוון או שיישא בהוצאות.

 

גם חוזה בע"פ ובהתנהגות תקף אולם יהיה הרבה יותר קשה להוכיח את הסכמות וטענות הצדדים.

בעל העסק צריך לשקול מהם הדרגשים המהותיים עבורו וזאת על מנת לזכות בהגנה מרבית בעסק שלו.

להלן מספר רכיבים חשובים לניסוח הסכמים:

  1. תאריך
  2.  מי הצדדים לחוזה
  3. מהם המוצרים או השירותים הנרכשים
  4. האם קיימים תנאים, הטבות ויתרונות נוספים אותם הכלולים בחוזה
  5. מהי מטרת החוזה ועל מה הוא מגן.
  6. האם יש לחוזה מועד תפוגה.
  7. כיצד יודעים מתי הסתיימו ההתחייבויות ההדדיות של הצדדים לחוזה.
  8. מה יקרה במקרה של הפרת החוזה.
  9. האם ניתן לסיים את החוזה טרם עת וכיצד.
  10. מה קורה במקרה של סכסוך בין הצדדים.
  11. חתימות הצדדים.

 המאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי, ונועד למתן אינפורמציה בסיסית וראשונית בלבד עו"ד אירנה אייזנברג אינה אחראית, לא במישרין ולא בעקיפין, לכל שימוש ו/או יישום של הנאמר במאמר זה. (ט.ל.ח).

תגובות

הרשם בעצמך הרשם על ידי נציג