קידום אורגני או קידום ממומן

קידום אורגני או קידום ממומן

שלום לכולם הרבה פעמים שואלים אותי אז במה אני צריך להשקיע בקידום אורגני או בקידום ממומן (הידוע בשמו PPC).

התשובה לשאלה הזו היא ברורה, יש להשקיע קודם כל באורגני ולסייע, אם נדרש, בממומן.

קידום אורגני אומר שכל דף שלך באתר בנוי בהתאם להגדרות ומכיל את כל מה שצריך מבחינת קידום כך שכאשר גוגל או כל מנוע חיפוש אחר מאנדקס את הדף הוא מקבל את כל האינפורמציה הדרושה לו על מנת לאנדקס את הדף נכון, להבין מה הביטוי אותו אנחנו רוצים לקדם ועל ידי כך גם להציג אותו בתשובה לחיפוש על הביטוי. כל עוד עשינו את עבודתנו נאמנה הדף יתפוס מקום ראוי בגוגל ויוצג כשיחפשו את הביטוי שרצינו לקדם. ככל שיש יותר תנועה לאתר ולדף הזה בפרט מיקומו וערכו של הדף הולכים וגדלים, ואם מספר אתרים מהתחום הזה מפנים אליו זו האסמכתא הכי טובה לגוגל שמדובר פה באתר חשוב מאוד -שכן אתרים אחרים מהתחום מפנים אליו ואכן יש בו תנועה כך שללא ספק מגיע לו מיקום גבוה בתוצאות ובמרבית המקרים אתרים כאלה מופיעים בדף הראשון.
אבל מה קורה אם מדובר באתר חדש שעדיין לא מוכר בשוק ויש לו מעט כניסות ביום? הרי גם אם הוא יעשה עבודה טובה בקידום האורגני עדיין אין לו תנועה של גולשים לאתר כך שהמיקום בו הוא יוצג יהיה נמוך.
זה מצב מרגיז כזה של הביצה והתרנגולת כי עד שלא תהיה תנועה באתר המיקום שלו בגוגל לא יהיה גבוה, וכל עוד הוא לא יהיה במיקום גבוה לא יגיעו אליו מספיק גולשים. אז מה עושים?

במקרים כאלה ניתן להשתמש במספר שיטות על מנת לעורר מודעות לאתר: פתיחת דף במדיה חברתית, פרסומת ביוטיוב, פרסומת ברדיו  או בטלויזיה, ואחרון חביב פרסום בגוגל ממומן.
שמתם לב בטח שהפרדתי את שאר השיטות מהקידום הממומן ולא סתם: בכל שאר השיטות החשיפה לפרסום הוא במקום אחר כלומר אם עשיתי פרסום במדיה חברתית אז כשאני גולש במדיה החברתית נחשפתי לפרסום ואותו דבר לגבי פרסום באמצעי התקשורת, אבל אם אני מפרסם בגוגל מי שיחשף למודעה יהיה בדיוק מי שמחפש את הביטוי שרשמנו.

ישנם מקרים נוספים שבהם נרצה להשתמש בקידום ממומן למשל:

  • חשיפת מוצר חדש, קולקציה חדשה, או שירות חדש שלא היה עד היום באתר ואנחנו רוצים לידע את כולם.
  • יש מצבים שבהם המתחרים עושים קמפיין עם המותג שלך עם שם החברה שלך וכך כשמחפשים אותך הם מופיעים ראשונים בתוצאות על מנת לסקל זאת יש חברות שעושות קמפיין מיוחד עם השם חברה או המותג שלהם.
  •  בביטויים שהתחרות בהם גדולה מאוד ויש הרבה מודעות פרסום בתחילת הדף רצוי לעשות גם קמפיין על הביטויים הנ"ל בכדי להופיע בתחילת הדף יחד עם המתחרים.

לסיכום עם כל היתרון של הקידום הממומן הוא לא תחליף לקידום אורגני. עבודה נכונה על הדפים יוצרת נוכחות די קבועה בדף הראשון ומקבעת בתודעה של הגולשים את הקשר בין הביטוי ובין האתר שלכם, בלי להשקיע כסף בכדי להראות בדף הראשון.

דוגמאות לאתרים שבנויים נכון והגיעו באופן אורגני למקומות הראשונים בגוגל בחיפושים חזקים: 

תחום הרכבים: 

 

תחום המספרות ועיצוב שיער:

 

תחום המשחקים הדיגיטליים:

 

רוצים אתר שכולל קידום אורגני שיעבוד בשביל העסק שלכם? 

פנו אליי ותקבלו הצעה כנה והגונה לאתר וקידום שימנף הזדמנויות חדשות אל העסק שלכם. 

תגובות

הרשם בעצמך הרשם על ידי נציג