3 סודות דירוג חיפוש שלא תאמינו שלא ידעתם על הכוח של הכותרת

  • ראשי
  • בלוג
  • 3 סודות דירוג חיפוש שלא תאמינו שלא ידעתם על הכוח של הכותרת

טוב, אולי אנחנו טיפה מגזימים - אבל זה כל הקטע.

באינטרנט הרווי (מזה כבר שנים) של 2020 המלא בכל מה שרק תוכלו לחלום עליו, כל הקודם זוכה. כל משתמש, בעל עסק או אפילו תאגיד שלם יתחרו על תשומת הלב של המשתמשים ועל החשיפה של אותם משתמשים לתוכן שלהם.

כחלק מתהליך ה-SEO, או בעברית Search Engine Optimization (תהליך עליו כבר דיברנו בהרחבה כאן ושאנחנו ממליצים לכם לקרוא אם עוד לא עשיתם זאת!), גם לכותרת של הכתבה \ אייטם \ פוסט \ חנות \ דף אינטרנט שלכם יש כוח עצום שיעזור להחליט מה פוטנציאל הצפיות שלו.

המושג המוכר ביותר בשוק כיום עבור כותרות "מושכות" או "אפקטיביות מבחינת חיפוש" הינו Clickbait. כן, אולי קליקבייט קיבל שם רע בעקבות השימוש הנרחב שלו בדרכים מעט פחות אותנטיות, וכן אולי יש בשם את המושג "bait = פיתיון", אבל אנחנו נלמד לא רק למקסם את פוטנציאל שיש לכותרת שלכם לספק - אלא גם לעשות זאת בצורה לא הרסנית, אמיתית למטרתה ומכבדת עבור כולנו. בואו נקפוץ פנימה:

1. כוחה של מילה

בדיוק כמו שלמשפט שלם יש את הכוח להחליט היכן בדירוג התוכן שלנו יופיע בחיפוש - כך גם למילים עצמם. ראשית, בכדי לוודא שאנחנו בכלל מדברים אל התחום והאנשים המתאימים שאנחנו רוצים לדבר איתם, אנחנו צריכים לוודא את מילות המפתח בהם נשתמש בכותרת עבור התוכן הספציפי שלנו.

כך לדוגמא, אם נרצה למקסם את הכותרת שלנו עבור אייטם פיקטיבי בנושא אוכל צמחוני והיכן למצוא אותו במקום מסוים (לדוגמא: פריז), נרצה לפשט תחילה את הכוונה שלנו למילות המפתח "צמחוני", "אוכל" ו-"פריז ". חיפוש מהיר בגוגל של מילות המפתח הללו יאפשר לנו לראות איך התוצאות הראשונות של החיפוש עשויות מבערך אותן המילים שלנו, רק אולי בהטיות שונות ושינויים מזעריים. בנוסף, מומלץ להשתמש במילות המפתח שלנו בתחילת הכותרת בתמורה לדירוגים טובים יותר בחיפוש.



שנית, אם אנחנו כבר מנסים לחשוב על המילים הטובות ביותר לכותרת שלנו, נסו לחשוב על טרנדים, ועל הדרך נעשה גם קצת מהומה (מבוקרת כמובן). לא רק ששימוש במילים עם קונוטציה טרנדית המתקשרות לאירוע או לתוכן פופולארי שיצא לאחרונה יעזרו לדירוג שלנו להיות גבוה יותר ובכך גם יגיע קדימה יותר במנועי חיפוש, כך גם שימוש במילים או ביטויים מיוחדים כמו "סודות", "בלתי יאמן", "נדיר" ו-"לא תאמינו" (כמה מהם מוכרים לכם במקרה?) עוזרים לתוכן שלנו למצוא את דרכו אל המשתמשים הרצויים.

כך לדוגמא נוכל לשלב מילה או משפט עכשווי (כמו "Witcher", משחק וסדרה מדוברת במיוחד השנה) עם מילים מיוחדות (כמו "בלתי נתפס" ו-"מרתק") בכדי ליצור כותרת המדורגת היטב ושמושכת בצורה טבעית ואמיתית את המשתמש לבוא ולהתעניין בתוכן שלנו מעבר לכותרת:

"פרטים בלתי ניתנים לתפיסה על העונה הראשונה והמרתקת של The Witcher"

בנוסף, מי שרוצה לוודא את פוטנציאל הכותרת שלו ואת המילים הנכונות לבחור למטרה זו - צריך להכיר את המושג "Power Words". כנראה ואין סיכוי שלא נתקלתם בכותרות המכילות "מילות כוח" בגלישה שלכם באינטרנט עד היום, מילים בעלות עוצמה ו-"דרמה" מסויימת שיגרמו כמעט ולכל קורא ממוצע להתעניין בנושא ולהיכנס ללינק.

מילות כוח לרוב יופיעו בתצורה מוחלטת וסופנית כמו "תמיד" או "אף פעם", לצד שימוש במילות כוח ליצור אווירה של אקסלוסיביות וחדשנית כמו "סודות" או "חדש". כל עוד כל מילה שבחרתם למשוך את הקורא אליכם קשורה לנושא ולא משלה את הקורא רק עבור צפיות - אתם לא ממש יכולים לטעות.

2. השתמשו בנתונים מושכים ורלוונטים

למרות ההיגיון שאומר כי ככל שנפנה לקהל גדול יותר, כך גם הפוטנציאל צפיות ודירוג שלנו יעלה - לפעמים עדיף לנו להישאר ספציפיים, ואפילו ספציפים במיוחד. כך לדוגמא תוכלו לפרסם דף המסביר על העסק שלכם ועל היכולת שלו לחסוך למשתמש כסף וזמן רב, אבל כותרות כמו "איך לחסוך הרבה כסף במשרד מבלי להסתבך" הן משעממות ואולי אפילו מעט דוחות אותנו מלהיכנס מרוב בנאליות.

לעומת זאת, אם נשתמש בנתונים אמיתיים שיש לנו על ההשפעה של העסק שלכם עבור משתמשים, נוכל ליצור כותרת המתארת סיפור מושך ואותנתי יותר בעיני המחפש - כותרת כמו "איך לחסוך כ-50% יותר על ציוד משרדי מבלי לשבור את הראש" תעשה את העבודה בצורה אישית, מעניינת ומקצועית יותר.

3. תהפכו את זה לאישי עבורכם או לנושא שיחה אישי לאחרים

כחלק מתכונת המשיכה של כותרות Clickbait (או במקרה שלנו יותר מדוייק להגיד כותרות SEO), על הכותב לחשוב על ערך רגשי שעשוי לעזור לקורא להימשך לכותרת ובכך לצפות בתוכן שלנו. דרך אחת לעשות זאת הינה בעזרת שימוש בשפה אישית ויומיומית יותר, שהוכחה שהיא עוזרת לקוראים להיקשר יותר לתוכן ובכך להתעניין בו יותר. כך לדוגמא, פניה לקורא עם "איך את\ה יכול …" או "איך תוודאו שילדיכם …" אידיאלי לקשר את הקוראים לכותב ובכך לחזק את הרצון שלהם להיחשף אליו.

דרך נוספת לוודא שהערך הרגשי של הכותרת שלכם לא מתפספס היא על ידי יצירת שיח או דיון חי ומעניין סביבו. אנחנו אמנם לא רוצים ליצור מהומה או בעייתיות קיצונית בנושא אותו אנחנו מנסים להעביר לקורא, אך יצירת דיון סוער ומעניין הקשור בצורה טבעית ונכונה לנושא שלנו יתרום רבות לפוטנציאל ההקלקה שלו. כך לדוגמא, במקום כותרת של:

"5 ההרגלים המוזרים שלא ידעתם שראש הממשלה עושה כל יום" 

בה אנחנו נרצה לסקר נתון מטמטם ופקטיבי כמו שראש הממשלה לובש תחתוני נשים בזמנו הפרטי (פיקטיבי 

לפחות עד שלא הוכח אחרת!), נוכל לרשום בצורה ססגונית ומעוררת יותר:

"הסיבה האמיתית מאחורי למה ראש הממשלה לובש חוטיני לכנסת".

(אזהרה: כותרות טובות מידי במסגרת דוגמאות עלולות לאכזב מחוסר קיומן).

5. תשאירו קצת לסקרנות

בדיוק כמו שלא ציפיתם לנקודה רביעית בתוך "3 סודות דירוג..", הכותרת שלכם לא רק צריכה להיות עניינית, לא קצרה או ארוכה מידי, אך גם לסקרן את הקורא ולהשאיר מקום לדמיון  - בסופו של דבר הכותרת היא לא הכתבה עצמה.

בתור בונוס נחמד עבור כותרות SEO באנגלית, ישנו כלי מועיל במיוחד בשם Headline Analyzer של CoSchedule, המסווג כותרות לפי פוטנציאל הדירוג שלהם במנועי חיפוש על ידי פרמטרים כמו כמות מילים בכותרת, אורך כותרת (בתווים), מספר המילים בכותרת שהן שכיחות, לא שכיחות, רגשיות וכוחניות, בנוסף לעוד כמה אופנים כמו מילים ראשונות ואחרונות (שנמצאו כי הן הכי מושכות את הקורא לתוכן מבין כל שאר המילים) ועוד.

לסיכום, ישנן הרבה דרכים לוודא שאתם מקבלים את מספר הצפיות והכניסות שמגיע לתוכן שלכם בעזרת הכותרת הנכונה, מבינהן הכי חשובה האמינות. אנחנו יכולים למקסם את פוטנציאל הדירוג של הכותרת שלנו כמה שרק נרצה בעזרת שילוב של מילות מפתח חכמות עם מילות כח, טרנדים ומעט רגש, אך אם התוכן או הדף שעומד מאחורי הכותרת המדהימה שלנו לא תואמים את מה שהבטחנו - כל זה היה לשווא.

הרשם בעצמך הרשם על ידי נציג